close

 

Color 色彩
________
Before you came into my life
在你闖進我的生命之前
Everything was black and white
我的人生只有黑和白
Now all I see is colour
現在我的人生充滿色彩
Like a rainbow in the sky
就像天空中那一道彩虹
So, tell me your love will never fade
所以告訴我你的愛永遠不會消逝
That I won't see no clouds of grey
我不會看見任何一片烏雲
'Cause I don't want another
我不想人生再只有黑和白
You bring colour to my life, baby
你把色彩帶到我的生命裡
Life was so heavy, I was giving up
人生太沈重 幾乎要放棄
But since you came along, I'm light as a feather
但自從你出現之後 我覺得就像羽毛一樣輕盈
You give me something incredible, sensational, baby
你帶來的一切都不可思議
When we're together, everything is better
當我們在一起 一切都變得更好
My darling
親愛的
Only you can brighten up my day
只有你能點亮我的人生
You make everything change, you rearrange
你把一切都改變 重新來過
Don't go away
不要走
Let me tell ya
讓我告訴你
Before you came into my life
在你闖進我的生命之前
Everything was black and white
我的人生只有黑和白
Now all I see is colour
現在我的人生充滿色彩
Like a rainbow in the sky
就像天空中那一道彩虹
So tell me your love will never fade
所以告訴我你的愛永遠不會消逝
That I won't see no clouds of grey
我不會看見任何一片烏雲
'Cause I don't want another
我不想人生再只有黑和白
You bring colour to my life, baby
你把色彩帶到我的生命裡
Now all I see is colour
現在我的人生充滿色彩
You bring colour to my life, baby
你把色彩帶到我的生命裡
Now all I see is colour
現在我的人生充滿色彩
You bring colour to my life, baby
你把色彩帶到我的生命裡
I never thought that I would meet anybody
我從沒想過我會遇到一個人
Who knows my body how you know my body (ah, yeah)
可以與我如此契合
I can't deny I see us stick around 'cause we paint the town
我不能否認因為看見我們都在一起 為小鎮帶來色彩
Anyway that we want it
無論如何這就是我們所要的
Like red and yellow and pink and green
不管是紅色黃色粉紅色或是綠色
That's what I see when you're here with me
這就是你跟我在一起時我眼中的你
Everything is brighter 'cause the limit is the sky
所有事物都變得完美 因為一切都是可能的
Baby, that's the way you make me feel
這就是你讓我所感受到的
You know that
你要知道
Only you can brighten up my day, yeah
只有你能點亮我的人生
You chase all those grey clouds away (you chase all those clouds away)
你把所有烏雲都趕跑
Help me find a brand new shade of me (me)
幫我找到一個全新的我
You make everything change, you rearrange
你把一切都改變 重新來過
Don't ever fade (don't fade)
永遠不要離開 別離開
Don't fade, don't fade, don't fade, don't fade
別離開 別離開 別離開 別離開
You bring the colour, you bring the colour
你帶來了色彩 你帶來了色彩
Yeah, you bring the colour (oh, yeah)
對 你帶來了色彩
Before you came into my life
在你闖進我的生命之前
Everything was black and white
我的人生只有黑和白
Now all I see is colour
現在我的人生充滿色彩
Like a rainbow in the sky
就像天空中那一道彩虹
So tell me your love will never fade
所以告訴我你的愛永遠不會消逝
That I won't see no clouds of grey
我不會看見任何一片烏雲
'Cause I don't want another
我不想人生再只有黑和白
You bring colour to my life, baby (to my life)
你把色彩帶到我的生命裡 帶到我生命裡
Before you came into my life
在你闖進我的生命之前
Everything was black and white (now all I see is colour)
我的人生只有黑和白  現在我的人生充滿色彩
Now all I see is colour (now, all I see, I see, yeah)
現在我的人生充滿色彩 現在我都看得見 能看見 太好了
Like a rainbow in the sky
就像天空中那一道彩虹
So, tell me your love will never fade (tell me, tell me, tell me)
所以告訴我你的愛永遠不會消逝 告訴我 告訴我 告訴我
That I won't see no clouds of grey (tell me, tell me, tell me)
我不會看見任何一片烏雲  告訴我  告訴我  告訴我
Now all I see is colour
現在我的人生充滿色彩
You bring colour to my life, baby
你把色彩帶到我的生命裡
Red and yellow and pink and green
不管是紅色黃色粉紅色或是綠色
That's what I see when you're with me
這就是你跟我在一起時我眼中的你
You bring the colour
你帶來了色彩
You bring the colour (now all I see is colour)
你帶來了色彩 現在我的人生充滿色彩
You bring colour to my life, baby
你把色彩帶到我的生命裡
Now all I see is colour
現在我的人生充滿色彩
You bring colour to my life, baby
你把色彩帶到我的生命裡
_______________________________________________________
1.paint the town 的意思是出去玩 大多是派對或喝酒 在歌詞裡是雙關句
除了是指出去玩之外亦有字面上的意思 因下一句有提到不同的色彩
2.the sky is limit 的意思是沒有限制 一切都是可能的
輕快的旋律加上歌詞真的有讓人看到不同色彩的感覺

arrow
arrow
    全站熱搜

    甩褲君 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()