close

 

第一句Time's on your side是指有充裕的時間
這裡大概就是指你還年輕的意思
與下一句上下呼應

然後cross my heart and hope to die
是指你保證你剛說的是真的 100%保證那種

chest hurt這個出現了兩次
第一次是scream until your chest hurts就是直翻
第二次是When the words in your chest hurt
我想words應該是指曾經說過的話 應該可以比喻成記憶
然後就變成記憶在撕裂你心房 總結來說想起過去就心痛的意思吧

 

 

Lyric
Time's on your side
時間站在你身邊
When you're six years young and brave
當六歲時的你年輕又勇敢
Heart's beating wild
心跳狂野地跳著
Like it's strong and could never break
強壯得像永遠都不會受傷
Then you meet your first love
接著你遇到初戀
Just to learn a lesson
只得到一個教訓
Guess it's kinda fun in a funny way
我想這看起來很滑稽對吧
Then it gets deep
然後這深深刻在我腦海中
And you say I'll never leave ya
你說 我永遠不會離開你
Till you get scared and you run away
直到你害怕逃離
Remember what I say, "You can cry"
記住我所說的 你可以流淚
'Cause your tears are gonna dry
因為眼淚最終會乾枯
I wouldn't lie
我不會騙你
Cross my heart and hope to die
我誠心保證
I hope you know that I will be here
我希望你知道我會在這裡
With my shoulder by your side
給出我肩膀作為你的依靠
So cry
所以哭吧
You can leave it all behind, tonight
今晚你可以把一切都放下
Cry, I
哭吧
You can leave it all behind
你可以把一切都放下

Now you're up in the night
現在你半夜中醒來
Thinking 'bout a call that you never made
想著那通你沒打出去的電話
You work for a life
你工作只為了生活
That you don't want anyway
那不是你所想要的
Then you meet a real one
然後你遇到對的人
Learn another lesson
又得到另一個教訓
Guess it's kinda fun in a funny way
我想這看起來很滑稽對吧
Then you wanna be heard
當你想要被聽見
scream until your chest hurts
吶喊著直到胸腔疼痛
Are you gonna stay or runaway?
你要留下來嗎 還是要逃離開我了
Hear me when I say, "You can cry"
聽著 你可以流淚
'Cause your tears are gonna dry
因為眼淚最終會乾枯
I wouldn't lie
我不會騙你
Cross my heart and hope to die
我誠心保證
I hope you know that I will be here
我希望你知道我會在這裡
With my shoulder by your side
給出我肩膀作為你的依靠
So cry
所以哭吧
You can leave it all behind, tonight
今晚你可以把一切都放下
Cry, I
哭吧
You can leave it all behind tonight
今晚你可以把一切都放下
Cry, I
哭吧
You can leave it all behind
你可以把一切都放下

When the words in your chest hurt
當記憶在撕裂你心房
You can leave it all behind
你可以把一切都放下
When you know it can't get any worse
當你知道這一切已經糟到不能再更糟
Keep your shoulder close to mine
請你繼續靠著我肩膀
When your eyes are about to burst
當眼淚即將奪眶而出
Let it out you'll be alright
就哭出來吧會沒事的
You can leave it all behind
你可以把一切都放下
Leave it all behind, yeah
把一切都放下
Cry
哭吧
'Cause your tears are gonna dry
因為眼淚最終會乾枯
I wouldn't lie
我不會騙你
Cross my heart and hope to die
我誠心保證
I hope you know that I will be here
我希望你知道我會在這裡
With my shoulder by your side
給出我肩膀作為你的依靠
So cry
所以哭吧
You can leave it all behind, tonight
今晚你可以把一切都放下

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    甩褲君 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()