close

 

期待了好幾年
Avril終於重出樂壇
第一首單曲已經讓人深深感受到她經歷過的一切
Head Above Water整首歌都是圍繞著遇溺
裡面有幾句歌詞我想解釋一下
Keep Sth. Head Above Water 除了指讓頭部維持在水面上不使頭部溺水之外
也可以指不使某人深陷困境
裡面一直提到dont let me drown
除了是不要讓我遇溺之外
也是指把我從困境中救出來
另外有提到這兩句
I'll meet you there at the altar
As I fall down to my knees
是指在教堂中跪著祈禱
不是指在聖壇跪下
指Avril祈禱著神能把她從困境中救走

整首歌大概意思就是Avril這幾年的經歷
被Lyme Diease一直煩惱著
就像獨自在大海中
永遠也看不見海岸
無論怎麼掙扎也逃不出這困境
最後落入水中失去呼吸
希望神能救救她


I've gotta keep the calm before the storm
在風暴來臨之前 我必須保持冷靜
I don't want less
我不希望失去一切
I don't want more
我不奢望獲得更多
Must bar the windows and the doors
得封好門窗
To keep me safe to keep me warm
讓我保持安全 保持溫暖
Yeah my life is what I'm fighting for
這就是我一直在奮鬥爭取的人生
Can't part the sea 
無法分割的大海
Can't reach the shore
無法到達的岸邊
And my voice becomes the driving force
我的聲音成為我唯一的動力
I won't let this pull me overboard
我不會讓它令陷入於困境
God keep my head above water
神拯救深陷困境的我
Don't let me drown
別讓我陷入困境之中
It gets harder
就算困境變得更艱辛
I'll meet you there at the altar
我會在聖壇那與你相見
As I fall down to my knees
當我跪倒在地上祈禱著
Don't let me drown
別讓我陷入困境之中
Don't let me drown
別讓我陷入困境之中
So pull me up from down below
所以請把我從下面拉上來
‘Cause I'm underneath the undertow
因為我於暗潮之下
Come dry me off and hold me close
來把我弄乾 抱緊我
I need you now I need you most
我現在需要你 最需要你
God keep my head above water
神拯救深陷困境的我
Don't let me drown
別讓我陷入困境之中
It gets harder
就算困境變得更艱辛
I'll meet you there at the altar
我會在聖壇那與你相見
As I fall down to my knees
當我跪倒在地上祈禱著
Don't let me drown
別讓我陷入困境之中
Don't let me drown
別讓我陷入困境之中
Don't let me drown
別讓我陷入困境之中
Keep my head above water above water
拯救深陷困境的我
And I can't see in the stormy weather
在狂風暴雨中我看不清楚
I can't seem to keep it all together
我不能在保持自我
And I can't swim the ocean like this forever
我不能在這大海中永遠漂流著
And I can't breathe
我不能呼吸
God keep my head above water
神拯救深陷困境的我
I lose my breath at the bottom
我在水底下失去呼吸
Come rescue me
來救救我吧
I'll be waiting
我會期盼著
I'm too young to fall asleep
我還年輕 不想放棄一切
God keep my head above water
神拯救深陷困境的我
Don't let me drown
別讓我陷入困境之中

arrow
arrow
    全站熱搜

    甩褲君 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()